Split: Dr. fra Šimun Bilokapić o medicinskoj oplodnji

Kršćanski stav o medicinskoj oplodnji

Dr. fra Šimun Bilokapić na obiteljskoj tribini župe sv. Pavla na splitskim Pujankama

U protekloj godini, koja je bila posvećena svetom Pavlu, splitska župa sv. Pavla na Pujankama upriličila je biblijske tribine. Ove godine u suradnji s Obiteljskim savjetovalištem Splitsko-makarske nadbiskupije priređuje obiteljske tribine.

Prva u nizu održana je u četvrtak 15. listopada u dvorani pastoralnoga centra na splitskim Pujankama. O temi "Kršćanski stav o medicinskoj oplodnji" govorio je dr. fra Šimun Bilokapić, profesor na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Splitu. U prvom dijelu izlaganja osvrnuo se na medicinski aspekt toga širokog i kompleksnog fenomena i na njegovu tehničku dimenziju te različite vrste umjetne oplodnje. Unutartjelesna i izvantjelesna, homologna i heterogena umjetna oplodnja različite su metode umjetne prokreativnosti čije zagovaranje ili provođenje donose sa sobom niz etičkih pitanja. Naime, medicinski potpomognuta oplodnja često se svodi na manipuliranje jajnim stanicama, spermijima, maternicom i embrijima dok manje ili uopće ne pomaže kod liječenja neplodnosti. Svodi se, drugim riječima, na eksperimentiranje i tehnički barbarizam, na davanje više nego na darivanje, na proizvodnju više nego na stvaranje života. S razlogom se zato, istaknuo je dr. Bilokapić, govori o modernom ropstvu, o tehnikama proizvodnje čovjeka koje embrije, odnosno ljudska bića, tretiraju kao predmete, kao biološke materijale te ih tako lišavaju ljudskog dostojanstva i svih ljudskih prava. U suvremenom društvu silno se čezne za djetetom ali često se s njima ne zna ophoditi. Pravo na potomstvo i roditeljstvo izdiže se iznad prava djeteta. Dr. Bilokapić ističe da postoji opravdana sumnja da dijete začeto tzv. donatorskim spermijem ili jajnom stanicom u tijeku svog kasnijeg razvoja nailazi na poteškoće u strukturiranju osobnog identiteta te ga stoga treba na vrijeme zaštiti. Kršćanska etika zato odobrava samo one čine koje uistinu pomažu kod liječenja neplodnosti jednog od bračnih partnera, one metode koje kompletiraju i uistinu potpomažu bračni čin asistirajući kod oplodnje i pomažući na taj način što humaniju reprodukciju. Ona uvijek ističe osim prokreativne dimenzije u braku i onu drugu, konstitutivnu, a to je ljubav. Ljubav koja se živi u bračnoj zajednici nadilazi genski egoizam koji pod svaku cijenu želi biološki potomak i nalazi putove kako živjeti roditeljstvo na druge načine. Posvojenjem napuštene djece, zaključio je izlagač, zasigurno se ostvaruje jedan od najljepših načina izražavanje nesebične i kršćanske ljubavi. (IKA)

 

 

 

Najave

Župni list "Majka"

list 151

Pastoralne aktivnosti

Plakat MBL 2015

Akcija Caritasa "5 za 1"

caritas

Dovršetak izgradnje crkve

 

Tko je online

Trenutno aktivnih Gostiju: 58 

Broj posjetitelja

DanasDanas576
Ovaj mjesecOvaj mjesec15130
SveukupnoSveukupno1210046
, Powered by Joomla! and designed by SiteGround web hosting