"Za onim gore težite"

U Pavlovoj poslanici Kološanima čitamo “Ako ste suuskrsli s Kristom, tražite što je gore, gdje Krist sjedi zdesna Bogu! Za onim gore težite, ne za zemaljskim! Ta umrijeste i život je vaš skriven s Kristom u Bogu! Kad se pojavi Krist, život vaš, tada ćete se i vi s njime pojaviti u slavi.” (Kol 3, 1-4)  Ove riječi sv. Pavla doista su prekrasne, ali kako da ih primijenimo na vlastiti život, nas kršćana?  I tu nam može pomoći sv. Franjo koji je doista živio za onim gore stvarima.

Franjo je živio u doba kada je dominacija Crkve u društvu značila da su “one gore stvari” bile pred svačijim očima.  Pa čak je i tada privlačnost 'zemaljskih stvari' bila izuzetno jaka.  Kratko proučavanje srednjevjekovnog društva pokazuje da slava, bogatstva i moć ovoga svijeta veoma utječu na ljude, čak i na one unutar Crkve.  Franjo je uvelike bio dio tog društva i u cijelosti je iskusio sile protivštine.

Mladi se Franjo postupno udaljavao od omiljenosti među prijateljima, od uživanja u životu i od viteške slave da bi bio “Glasnik Velikog Kralja”, ali nije sudjelovao u “bijegu na nebo” ili u “bijegu od ovoga svijeta”.  Naprotiv, Franjo je živio u ovome svijetu sve do svoje smrti. Međutim, shvaćao je i Gospodinove riječi: “Tko hoće život svoj spasiti izgubit će ga, a tko izgubi život svoj poradi mene, naći će ga.” (Mt 16, 25) Mogao je vidjeti kako su oni koji su živjeli samo za ovaj svijet završili usredotočeni na samoga sebe i naposljetku su izgubili svoj život.  Usredotočivši se na Krista, koji je “iznad”, Franjo se je mogao izvući i istinski ljubiti druge jer je prava narav Boga ljubav.

Pokušajmo shvatiti zašto je Franjo toliko ustrajavao na siromaštvu manje braće. Iz vlastitog je iskustva mogao jasno vidjeti kako nas bogatstvo može lako odvući od Gospodina i uzrokovati da se usredotočimo na ono zemaljsko.  Franjino nepovjerenje u svjetovnu učenost također se može razumjeti u svjetlu toga. Naime, čak i izučavanje uzvišenih božanskih istina može u osobi izazvati oholost i uzdizanje samoga sebe.  Franjina apsolutna poslušnost Crkvi pomogla je njegovu nastojanju da sebe stavi postrance i da sluša Krista. I njegova ljubav prema Božjim stvorenjima jest odraz Božje a ne Franjine slave.

Odabravši da umre samome sebi, Franjo je bio u stanju nasljedovati Krista.  Budući da je nasljedovao Krista mogao Ga je iskusiti na mnoge načine. Tako je mogao svjedočiti Krista i donijeti svjetlo Kristovo svijetu. Nije prianjao uz svijet i nije nastojao shvatiti svijet kao svojinu, pa je mogao mijenjati svijet kako to ne mogu činiti “svjetovni” ljudi. Težio je za onim gore ali zasigurno nije ni ostavljao ni napuštao svijet.

U našem suvremenom društvu, “privlačnost” svijeta daleko je jača nego li je bila u Franjino doba zbog naše zamišljene samodostatnosti koja potječe od naše veće materijalne podloge. Čini se kao da ne moramo brinuti o 'onome gore' jer se naše znanstveno stručno mišljenje može za sve pobrinuti. Mi kao kršćani moramo posvetiti pozornost riječima sv. Pavla o težnji prema onome gore, ali ono što Pavao kaže događa se i ako smo navezani na ovu zemlju: “Umrtvite dakle dobro svoje zemaljske: bludnost, nečistoću, strasti, zlu požudu i pohlepu – to idolopoklonstvo! Zbog toga dolazi gnjev Božji na sinove neposlušne.” (Kol 3, 5-6). Zar ne vidimo sve te stvari u našem suvremenom “prosvjetljenom” društvu? Riječi sv. Pavla nadahnjuju ali i način na koji je sv. Franjo živio ove iste riječi sv. Pavla.

 

 

Najave

Župni list "Majka"

list 151

Pastoralne aktivnosti

Plakat MBL 2015

Akcija Caritasa "5 za 1"

caritas

Dovršetak izgradnje crkve

 

Tko je online

Trenutno aktivnih Gostiju: 11 

Broj posjetitelja

DanasDanas565
Ovaj mjesecOvaj mjesec15950
SveukupnoSveukupno1210866
, Powered by Joomla! and designed by SiteGround web hosting