Svjetovno i duhovno

 

Francuski biskup Jacques de Vitry napisao je 1216. godine pismo u kojem opisuje ogroman utjecaj Franje Asiškoga na društvo onoga vremena. Onoga dana kada je biskup stigao u Perugiu, umro je papa Inocent III. u tom gradu. Papa je, naime, bio na putu prema sjvernoj Italiji da pokuša pomiriti dva grada i nakon toga započeti novi križarski rat.

Biskup je napisao u svom pismu: „Iz Milana išao sam prema gradu Perugia gdje je umro papa Inocent III., ali još nije bio pokopan. Za vrijeme noći neki razbojnici su skinuli s njega vrijednu odjeću i ostavili tijelo, koje je ležalo u sredini crkve, gotovo golo i ispuštajući zgražajući miris za povraćanje. Išao sam i sâm se uvjerio kako je slava ovoga svijeta kratka, isprazna i prolazna. Biskupi su se okupili odmah u konklavama u Perugi i izabrali novog papu koji se prozvao Honorije III.”

U svom je pismu komentirao žalosno stanje crkve toga vremena: „U svojem privremenom boravku na papinu dvoru u Perugi vidio sam mnogo toga što mi bijaše odvratno, svi bijahu zabavljeni svjetovnim pitanjima, politikom i pravicama, toliko da si jedva mogao natuknuti koju duhovnu stvar.“

On u svom pismo nastavlja i piše: „Ipak sam našao utjehu videći mnoge osobe obaju spolova, bogatih i svjetovnih, koji su se odrekli svih svojih posjedovanja i ostavili svijet iz ljubavi prema Kristu. Nazvaše se ‘Manja braća’ i ‘Manje sestre’.“

Nakon toga piše: „Njih su mnogo cijenili papa i kardinali. Oni su se potpuno odvojili od vremenskih stvari i imaju samo jednu strast kojoj se žele posvetiti u svojim nastojanjima: spasiti duše koje su u opasnosti od ispraznosti svijeta i pokušati ih pridobiti da nasljeduju njihov primjer.“ On zaključuje svoje pismo govoreći da su ovi siromašni i jednostavni ljudi spasili mnoge duše.

U današnje vrijeme ljudi, kao i u ono vrijeme, govore samo o vom svijetu, a svijet duhovnosti često se napada i pod velikim je pritiskom. Štoviše, duhovnost svijeta se zaboravlja i podrazumijeva se da će on pobrinuti sam za sebe. Ovo pismo upravo naglašava problem svjetovnog mentaliteta. Papa Inocent III. nije bio zao čovjek budući da je bio sklon Franji i Manjoj braći. On je imao mnogo svjetovne snage i poštovanja, ali kao što pismo naglašava, što se dogodilo sa svim time? On je završio „gotovo gol i ispuštajući zgražajući miris za povraćanje“. Mnogo ih je s mentalitetom „duhovnog“ koji su ostvarili velike stvari u ovom svijetu. Možemo se sjetiti, kao primjer, Majke Tereze ili papa Ivana Pavla II. Kada zaboravimo ili ignoriramo duhovnost, mi isto tako gubimo i ovaj svijet.

Mi stojimo u opreci s „građenjem ovom svijeta“ zajedno sa sv. Franjom i njegovom braćom, sa sv. Klarom i njezinim sestrama i s mnogim drugim osobama duhovnog života koji su prepoznali ispraznosti ovoga svijeta. Odbacujući idolatriju štovanja ovoga svijeta, oni su učinili „djelo“ koje traje čak i u ovom svijetu. Možemo obratiti pažnju kako su sv. Franjo, i drugi sveci, utjecali sve do današnjeg dana svojim životima i životima svojih sljedbenika. Nažalost, utjecaj ovoga svijeta je tako velik da nam neprestanu trebaju oni koji će nas podsjećati na tu istinu.

 

 

Najave

Župni list "Majka"

list 151

Pastoralne aktivnosti

Plakat MBL 2015

Akcija Caritasa "5 za 1"

caritas

Dovršetak izgradnje crkve

 

Tko je online

Trenutno aktivnih Gostiju: 64 

Broj posjetitelja

DanasDanas34
Ovaj mjesecOvaj mjesec12372
SveukupnoSveukupno1207288
, Powered by Joomla! and designed by SiteGround web hosting